PiLiHaN BaHaSa

Follower

Thursday, December 15, 2011

Tanya Sama Hati

tanya sama hati...
kenapa kau menangis hati??
kenapa kau bersedih..
kenapa kau nampak sugul???

nanti jawap hati...
aku diberi dugaan...
aku rasa tak mampu untuk menanggungnya...
aku tak tau pada siapa nak aku luahkan...

tanya sama hati...
pernahkah kamu mengadu kepada Allah wahai hati??? pernahkah kamu melihat orang lain yang dugaannya lebih hebat dari kamu? pernahkah kamu bersyukur dengan nikmat yang kamu terima sebelum kamu diberi dugaan wahai hati??? dan pernahkah kamu terfikir yang dugaan yang kamu terima ini merupakan satu hikmah wahai hati???

nanti jawab hati...
oh aku terlupa... aku terlupa ada insan yang lebih berat dugaannya dari aku... aku juga cuma mengadu pada kawan-kawan tapi tidak pada Allah... aku terlalu asyik dengan duniawi sehingga kadang2 aku terlupa bersyukur kepada Allah...

tapi yang pasti aku benar-benar terlupa... sebenarnya Allah memberikan aku dugaan supaya aku kembali mengingatiNya... Allah yang Maha Pengasih... Maha Penyayang... Maha Mendengar...

Fiza Say : Duhai hati! Bukankah kau mahu tersenarai dalam golongan ghuraba’? Golongan kecil yang dianggap asing dan ganjil kerana masih berpegang dan mengamalkan cara hidup Islam. Ingatlah hati! Golongan itu sentiasa akan ditapis dan ditapis. Kau pasti boleh, duhai hati..! Ikhlaslah duhai hati..!


0 Comments:

Post a Comment



U Click Me, I Click U Back

Related Posts with Thumbnails
JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes