PiLiHaN BaHaSa

Follower

Monday, February 14, 2011

Kita mungkin rapat.. Tapi terasa jauh..
Kita mungkin jauh.. Tapi terasa dekat..
Walausiapa pun anda.. Walauapapun yang berlaku..
Ingatlah bahawa dalam hati ini sudah ada nama kalian..
Mungkin ada yang merasa sekejap,mungkin ada juga yang merasa sebaliknya..
Namun sudah cukup bagiku..
Untuk merasa sangat gembira apabila bersama kalian..
Walau adakalanya mungkin pernah merasa terkilan,
Marah atau sedih antara sesama kita..
Namun bagiku itu normal..Kesemua kenangan itu, Baik pahit atau manis..
Baik secara langsung atau tidak..Aku sangat menghargainya...
Kerana itu memori yang sangat istimewa
Memori yang sudah ku simpan dalam satu sudut hatiku...

Perkenalan kita yang begitu singkat..
Bagiku..amat cukup ku hargai...
Walau selepas ini kita mungkin jarang bersama..
Aku harap perhubungan ini tidak akan terputus...
Aku harap ukhuwah yang terbina sentiasa terjalin
Dan takkan putus kecuali maut memisahkan..
Aku tidak mengharapkan bahawa ini merupakan perhubungan terakhir kita
Malah mengharapkan ini sebenarnya baru permulaan..
Aku sentiasa mengingatkan diri..
Bahawa Allah mengirimkan kalian semua untuk aku mengenal kehidupan ..
Yang mana dugaannya sangat besar..
Yang mana menguji kekuatan iman dan nilai persahabatan kita semua..
Namun jika kita semua memahaminya..
Kita akan sedar bahawa kehidupan ini sebenarnya
Cukup indah.. Cukup unik
Untuk kita semua saling bergantung
Kehidupanku tidak lengkap kalau tidak bersama kalian

Kepahitan yang datang itu biasa..
Kita semua manusia biasa, tak pernah lepas dari melakukan kesalahan..
Begitu juga aku...
Seringkali diri ini mengingatkan..
Bahawa banyak hati yang perlu di jaga..
Biarlah kita sakit yang penting yang lain gembira..
Namun.. Kadangkala diri ini lalai dan lupa
Sehingga menyebabkan kalian merasa tercuit sedikit..
Maafkan aku..
Oleh itu, tolong ingatkan aku..
Kalau aku sudah melebihi apa yang sepatutnya..
Kepada kalian yang sudah berada dalam hatiku..
Kenangilah saat -saat indah kita bersama..
Aku sangat menghormati dan menyayangi kalian..
Apabila kalian sudah berada dalam hatiku..
Sedikit calar dan goresan yang ada dalam hatiku itu..
Ku anggap biasa...
Hati yang ada calar dan ada lekak2 itu sebenarnya
Lebih indah dari hati yang sempurna

Kalian..
Saya sudah menyerahkan sedikit hati saya pada kalian..
Terpulang pada kalian
Sama ada mahu membalasnya atau tidak..
Setiap calar atau goresan yang ada dalam hati ini
Mewakili hati yang sudah diberikan kepada kalian..
Walaupun saya tahu..
Kalian membalasnya dengan nisbah yang tidak sama
Walaupun potongan hati kita tidak sama..
Namun itulah kehidupan...
Giving love is taking a chance...

p/s :: fiza sayang kawan2 semua......


0 Comments:

Post a Comment



U Click Me, I Click U Back

Related Posts with Thumbnails
JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes