PiLiHaN BaHaSa

Follower

Tuesday, December 21, 2010

Assalamualaikum.....

Mesti kawan2 pernah dengan ayat ni kan "Apa yg penting kerjasama"...pasti semua pernah dengarkan, tu kan ayat dalam citer WONDER PET....3 ekor sahabat yg sentiase bekerjasama untuk menyelamatkan kawan2 lain yg berada dalam kesusahan.... aper kater kiter nyanyikan lagu wonder pet ni sama...........jom....

Kring! Kring!
Telefon, telefon berbunyi
Telefon, kami datang
Telefon..telefon berbunyi
Ada haiwan dalam bahaya
Ada haiwan dalam bahaya
Ada haiwan dalam bahaya di sana

liny, tuck..dan ming-ming juge,
wonderpets datang membantu,
Apa yang penting kerja sama
Apa yang penting kerja sama

Wonderpets, wonderpets, kami datang
Membantu anak haiwan dalam kesusahan
Kami tak besar dan kami tak kuat
Bila bekerjasama semua jadi mudah
Heyy.. wonderpets.. Yeyyyy



Linny the Guinea Pig, usia 5 tahun,
ketua Wonder Pets. Sebagai wira, dia memakai topi besbol kuning dan mantel biru. Linny nampaknya adalah ahli yang paling bijak di kalangan mereka kerana dia selalu memberikan pelbagai maklumat haiwan dan geografi kepada yang lain. Selalunya dialah yang mengingatkan kumpulannya mengenai nilai kerjasama dan lain-lain.

Turtle Tuck, 4 tahun
seekor tuntung yang peramah. Apabila menjadi wira, dia memakai topi kelasi berwarna putih, kasut sirip biru, dan mantel merah. Tuck merupakan ahli yang paling empatetik kerana suka membantu menenangkan haiwan apabila Linny dan Ming-Ming melaksanakan operasi penyelamat. Tuck juga menampakkan kemahiran pemerhatian yang tajam, iaitu boleh menjumpai benda dari jauh.

Ming-Ming Duckling, 3 tahun
seekor anak itik yang ghairah. Sebagai wira, dia memakai topi keledar juruterbang, gogel, dan mantel hijau. Dialah satu-satunya ahli yang boleh terbang. Dia juga boleh berkomunikasi bersama burung-burung lain dalam "bahasa burung". Ming-Ming jgua percaya bahawa dia berketurunan burung helang. Adakalanya Ming-Ming cuba menyelesaikan masalah dengan sendiri dan pernah sekali dia sendirinya menjadi haiwan yang memerlukan bantuan. Ming-Ming memainkan peranan pelawak dalam rancangan ini.

*menatang yg kecik ni pun tau bekerjasama,siap laen2 jenis lagi..
tikus, kekura ngan itik bleh bekerjasama untuk selamatkan menatang laen plak tuh..orang zaman sekarang nk bekerjasama pun susah..nk tolong sesama sendiri pun aper tah lagi..


p/s :: knp dengan aku tetiba je boleh citer pasal wandor pet ni..... *&%$&#%&#




0 Comments:

Post a Comment



U Click Me, I Click U Back

Related Posts with Thumbnails
JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes