PiLiHaN BaHaSa

Follower

Tuesday, December 8, 2009

Salam teman sekalian


Diam sejenak. Tundukkan sedikit kepala dan letakkan tangan kanan di atas dada. Sambil menyebut …ya Allah…(bukan di dalam hati..sebut sehingga terdengar)…dan rasakan rasa cinta kita pada Allah SWT.


Ada rasa atau tidak? Diam lagi….ulangi sehingga benar-benar rasa samada ada rasa cinta atau tidak … dan kemudian mohonlah kepada Allah S.W.T seperti di bawah.


“Ya Allah kurniakan rasa cinta kepadaMu ke dalam hatiku Ya Allah. Ya Allah, tiada rasa cinta dalam hatiku ini ya Allah. Kurniakan ya Allah. Terima kasih ya Allah, terima kasih.”


Ulangi selalu latihan di atas untuk melihat sejauh mana cinta kita pada Allah S.W.T secara realiti. Ulangi juga untuk melihat sejauh mana cinta kita kepada Rasulullah S.A.W.


Berdoalah memohon kepada Allah S.W.T rasa cinta kepada Allah S.W.T dan Rasululullah S.A.W:


“Ya Allah, kurniakanlah aku rasa cinta kepadaMu dan kepada Rasulullah S.A.W Ya Allah. Aku ingin benar-benar merasakan rasa cinta itu Ya Allah. Agar aku mampu dan terdaya untuk sentiasa berada dekat denganMu Ya Allah. Terima kasih Allah, terima kasih.


Mohonlah…mohonlah…pasti kita akan memiliki rasa cinta kepada Allah S.W.T dan Rasulullah S.A.W yang sentiasa meningkat rasanya setiap hari. KOMUNIKASILAH dengan Allah SWT setiap saat agar kita sentiasa sedar akan Allah S.W.T. Komunikasi itu adalah pengaliran cinta. Tanpa komunikasi, cinta pasti tidak dapat mengalir ke dalam jiwa kita


.

0 Comments:

Post a Comment



U Click Me, I Click U Back

Related Posts with Thumbnails
JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes